top of page

Kupiliśmy BMW F30 328 z DOLNEJ PÓŁKI RYNKU! ZŁOM czy OK? Pierwsze WADY i WYNIK WYRZUTÓW KASOWYCH

Op op, nowy artykuł o naszym nowym projekcie BARA! Myślę, że wszystkim będzie ciekawie dowiedzieć się, czym jest samochód z dolnej półki rynku. Wyobraźcie sobie Auto Ria, bierzecie F30 328 z napędem na cztery koła i przewijacie w dół w poszukiwaniu najniższej ceny. Znajdujecie samochód z dolnej półki i wyobraźcie sobie, że wszyscy boją się go kupić, nie wiedzą o ryzyku. A my go kupiliśmy! Teraz pokażemy, jakie są jego wady i czy trafiliśmy w dziesiątkę. Pierwsze problemy pojawiły się już podczas nagrywania, samochód zawiódł.

Właściciel zrobił już kilka rzeczy, a samochód jeździł około pół roku. Ogólnie, auto nie jest mocno uszkodzone i zostało naprawione. Przebieg wynosił około 170 000 km, teraz mamy 185 000 km, więc kupiliśmy ją przy 185 500 km. Wersja wyposażeniowa to "BOMŻ" z pełnym napędem i jest to 328i. W wersji "BOMŻ" brakuje czujników parkowania, kamery tylnej, sportowych foteli, ale jest system NBT, choć ma pewne problemy i działa tylko w połowie. Jest sportowa kierownica, podgrzewana kierownica, podgrzewane tylne i przednie fotele, komfortowy dostęp, ale tylko w przednich drzwiach. Jest też rozszerzona tablica wskaźników, co jakoś poprawia wygląd. Dodatkowo, jest panoramiczny dach i składane lusterka. Jak w większości amerykańskich samochodów, nawet w wersji "BOMŻ", są elektrycznie regulowane fotele, i tutaj też są.


Jak kupiliśmy to auto? Zamieściłem kilka Stories na Instagramie, szukaliśmy najpierw F30 z przebiegiem 300 000+, następnie 50 000-100 000 km, potem 120 000, 150 000 km, a teraz pokażemy Wam F30 z przebiegiem 185 000 km, żeby ocenić, w jakim stanie jest to auto. Jeden z naszych subskrybentów przesłał nam Stories od innych osób (to koledzy), którzy budują samochody do driftu. Zobaczyłem, że sprzedaż ma jakąś klientowską F30 z dolnej półki rynku, pełny napęd. Skontaktowałem się, dowiedziałem się, że niedawno wykonano przegląd (500 km temu), wymieniono olej w silniku, wszystkie płyny, płyn chłodniczy, hamulce, olej w silniku i skrzyni biegów. Samochód był dobrze serwisowany. Sprawdziłem numer VIN, nie był mocno uszkodzony, szybko się skontaktowałem, żeby zobaczyć, co to za auto. Auto przyjechało do nas do warsztatu, podnieśliśmy je, sprawdziliśmy. Niedawno wykonano diagnostykę zawieszenia i dokonano napraw, wymieniono amortyzatory, osłony, podpory. Wymieniono również duże tuleje w wzdłużnych wahaczach, osłony tylnych amortyzatorów i kilka drobniejszych elementów. Zawieszenie było zrobione. Podnieśliśmy je, wyglądało na w porządku, nie było większych zastrzeżeń. Zrobiłem diagnostykę komputerową, znalazłem kilka błędów związanych z NBT, coś z kodowaniem. Najważniejsze dla nas, żeby silnik N20 miał więcej przebiegu, ponieważ planujemy zrobić Stage 3/Stage 4, co może uczynić tę F30 najszybszą w Kijowie, a może i w Ukrainie. Chcemy pokazać, jak trwały jest ten silnik i jakie są efekty. Sprawdziliśmy błędy, przejechaliśmy, zmierzyliśmy na Dragiego 0-100 z jedną nogą na pedale, wszystko wyglądało dobrze. Po ponownym sprawdzeniu błędów, pozostały te same, nic nowego się nie pojawiło. Więc auto na pierwszy rzut oka było w dobrym stanie. Dodatkowo, było serwisowane 500 km temu. Zgodziłem się, ponieważ potrzebowaliśmy pełnego napędu 328 do projektu, żeby pokazać Wam dobry wynik 0-100. Chcemy osiągnąć około czterech sekund, może nawet poniżej 4 sekund na benzynie 2-litrowej. Przejechałem już 500 km i dobrze się spisało. Zrobiłem kilka wyścigów z około 7 rywalami, będą oni wkrótce na YouTube. Już zainstalowaliśmy Stage 1 i zrobiliśmy pomiar na hamowni, o tym będzie osobny artykuł. W ciągu pierwszych 500 km wykryliśmy kilka wad: brak sportowych foteli, ale to wada wersji "BOMŻ", jeśli chodzi o przebieg i cenę, fotele są w dobrym stanie. Kierownica jest również w dobrym stanie, bez żadnych uszkodzeń. Jednym z problemów jest klamka w drzwiach kierowcy, ale to częsta usterka w F30, nawet przy mniejszym przebiegu. Klamka wygląda jakby była wygryziona, trzeba ją wymienić. Takie problemy zdarzają się także w F10 i F30.

Kolejnym problemem jest osłabiony amortyzator otwierania bagażnika. Jeśli chodzi o później znalezione wady: problem z zewnętrzną częścią klucza i jego błędami. Podczas przeglądu zauważyłem również kilka rys na lakierze - na przednim zderzaku, trochę na tylnym, oraz wgniecenia na dachu.

Celem tego samochodu jest udowodnienie, że silnik N20 przy dużym przebiegu nie ulega awariom oraz jak długo wytrzyma N20 przy Stage 3/Stage 4.




5 wyświetleń0 komentarzy

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie

Comments


bmw-sto-kyiv-garage-racer-logo.png

HARMONOGRAM PRACY

 

Poniedziałek-Piątek  8:00-18:00
Sobota — 8:00-14:00

PORTALE SPOŁECZNOŚCIOWE:

  • Telegram
  • Whatsapp
  • Instagram
  • YouTube
  • TikTok

BMW SERVICE  GARAGE RACER

ADRES

 

miasto Warszawa, Brzeziny 8D

miasto Wrocław, ulica ***

miasto Kraków, ulica ***

miasto Łódź, ulica ***

miasto Poznań, ulica ***

KONTAKT W CELU KOMUNIKACJI
 

​+48 799 359 916
+48 *** *** ***
+48 *** *** ***
+48 *** *** ***
+48 *** *** ***

bottom of page