OP OP! Artykuł o kosztach serwisowania BMW X6 F16 3.0d.
Historia tego auta zaczęła się w 2016 roku, kiedy zostało kupione przez pierwszego właściciela i serwisowane u autoryzowanego dealera. Przez 60 000 km wykonywano przeglądy techniczne oraz podstawową diagnostykę.
Przy przebiegu 60 000 km, samochód został kupiony przez naszego klienta (drugiego właściciela). Przed sprzedażą wymieniono olej, a drugi właściciel myślał, że bez problemu będzie jeździć do kolejnej wymiany oleju, jednak przy tym przebiegu konieczna była wymiana poduszki pneumatycznej, koszt 420$.
71 000 km (270$) – auto przyjechało do nas na wymianę oleju w silniku, wszystkich filtrów, płynu hamulcowego oraz diagnostykę zawieszenia.
75 000 km (300$) – wymieniono przednie tarcze, klocki hamulcowe oraz czujnik zużycia klocków.
84 000 km (120$) – wymieniono olej w silniku i filtr oleju.
90 000 km (642$) – wymiana prawego balonu pneumatycznego, wymiana dwóch uszczelniaczy tylnego mostu, wymiana oleju w mostach, skrzyni rozdzielczej oraz oleju w skrzyni biegów.
96 000 km (475$) – wymiana oleju w silniku i świec żarowych.
108 000 km (170$) – wykonano kolejny przegląd techniczny, wymieniono wszystkie filtry oprócz paliwowego.
117 000 km (0$) – wykonano diagnostykę systemu EGR.
119 000 km (500$) – przeprowadzono przegląd techniczny i wymieniono tylne tarcze hamulcowe oraz klocki.
2 075$ – przez dwa lata zakupiono dwa komplety opon.
Serwis – 2 075$
Naprawy – 900$
Tuning/inne wydatki – 2 075$ (opony)
Wszystkie wydatki były poniesione przez 2,5 roku, roczne koszty wyniosły 2 037$.

Comments