top of page

Czym BMW jest lepsze od VAG-a? Kto zje więcej pieniędzy? Wasze zakłady!

  • Zdjęcie autora: Garage Racer Assistent
    Garage Racer Assistent
  • 2 maj
  • 3 minut(y) czytania

OP OP! Audi A3 2.0 TDI i BMW F30 N20: prawdziwe doświadczenia właścicieli, koszty utrzymania i porównanie.

Witajcie wszyscy czytelnicy i miłośnicy motoryzacji! W tym blogu nasza ekipa pasjonatów postanowiła odejść od standardowych recenzji i przygotować prawdziwy test porównawczy dwóch bardzo popularnych wśród Ukraińców modeli — Audi A3 2.0 TDI i BMW F30 N20. Oba auta od lat jeżdżą po ukraińskich drogach, więc czas sprawdzić, jak sprawują się na co dzień, ile kosztuje ich utrzymanie i czy rzeczywiście istnieje stereotyp o „wiecznym Audi” i „kapryśnym BMW”.

Bohaterem tej historii jest Dmytro, który kupił swoje Audi A3 dwa lata temu za 21 500 dolarów przy przebiegu 109 000 km.

Audi A3 2.0 TDI: pierwsze kroki po zakupie

Samochód kupiony według klasycznego, sprawdzonego schematu: oficjalne pochodzenie, bezwypadkowy, jeden właściciel, serwisowany w ASO, minimalny przebieg. Już następnego dnia, według metodyki Dmytra, auto trafiło na serwis.

Od razu okazało się, że trzeba wymienić tarcze i klocki hamulcowe na wszystkich kołach, zrobić profilaktykę zacisków i sprawdzić zawieszenie. Potem przyszedł czas na wymianę paska rozrządu, oleju w silniku, w skrzyni biegów, filtra paliwa i pełny przegląd podwozia.

Koszt serwisu wyniósł około 2 500 dolarów. Według Dmytra to standard przy pierwszym przeglądzie po zakupie na rynku wtórnym.

Problemy ze skrzynią i wymiana części

Przy przebiegu 62 000 km skrzynia DSG DQ250 zaczęła szwankować. Na szczęście naprawa była wykonana na gwarancji. Wymieniono też świecę żarową. Dmytro zauważył, że skrzynia szybko zmienia biegi, ale w porównaniu do 8-biegowej ZF w BMW jest bardziej kapryśna.

Po roku eksploatacji pojawił się kolejny problem — rozsypało się koło dwumasowe. Wraz z wymianą uszczelniaczy, paska pompy oleju i misy olejowej kosztowało to właściciela kolejne 1 500 dolarów.

BMW F30 N20: doświadczenia z eksploatacji

BMW F30 z silnikiem benzynowym N20 to typowy „Amerykanin” w dość skromnym wyposażeniu. Przy przebiegu 150 000 km wymieniano tylko tarcze i klocki hamulcowe, chociaż zaleca się wymianę łańcucha rozrządu co 100 000 km. Dmytro zaznaczył, że łańcuch pewnie już leży w misie olejowej, ale właściciel wciąż zwleka z jego wymianą.

Za to skrzynia ZF to prawdziwa legenda. Klient z Odessy miał przypadek, że po trybie awaryjnym wymieniono tylko miskę olejową i olej. Po miesiącu skrzynia „ożyła” i znowu działała prawidłowo. Dmytro potwierdził, że skrzynie ZF są praktycznie nie do zdarcia i wytrzymują nawet brutalne traktowanie.

Wyposażenie: co dostajesz za swoje pieniądze

Audi A3 ma bazowe wyposażenie, ale oferuje panoramiczny dach, klimatyzację, skórzaną tapicerkę, kamerę cofania i czujniki parkowania.

BMW to niemal goła wersja — bez panoramy, bez komfortowego dostępu, bez przednich czujników parkowania, ale z klimatyzacją dwustrefową.

Audi lepiej trzyma cenę na rynku wtórnym, ale przy zakupie jest droższe o 1 500–2 000 dolarów niż podobne BMW.

Podsumowanie: czy warto przepłacać za Audi

Według Dmitrija, Audi jest droższe zarówno w utrzymaniu, jak i zakupie, ale oferuje nieco lepszą dynamikę na skrzyni DSG. BMW jest tańsze przy zakupie, ale wymaga uwagi w kwestii łańcucha rozrządu i oleju w skrzyni biegów. Za to skrzynia ZF jest znacznie bardziej niezawodna.

Oba samochody mają swoje „choroby”, i żaden z nich nie jest całkowicie bezproblemowy. Sedno sprawy — każda maszyna się psuje, niezależnie od marki, kraju produkcji czy reputacji. A wybór zależy tylko od osobistych preferencji i budżetu właściciela.

A dla tych, którzy już wybrali lub dopiero planują zakup Audi, BMW lub jakiejkolwiek innej marki — uruchomiliśmy serwis multi-brandowy. Nie trzeba być właścicielem BMW, aby przyjechać na diagnostykę, serwis lub naprawy — przyjmujemy wszystkie samochody. Wygodna lokalizacja, duży centrum handlowe obok, przestronny warsztat z fachowcami, którzy znają się nie tylko na „Bawarczykach”.

Jeśli Ty, Twoi przyjaciele lub znajomi potrzebujecie serwisu — śmiało zgłaszajcie się. Gwarantujemy najlepszą lokalizację i wysoką jakość obsługi każdego klienta.



Więcej szczegółów na YouTube — https://www.youtube.com/watch?v=if0QhGkzUec 

Szukasz BMW w Ukrainie? Interesuje cię import z USA? Pisz na Telegram:

 
 
 

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie

Commenti


bmw-sto-kyiv-garage-racer-logo.png

BMW SERVICE  GARAGE RACER

HARMONOGRAM PRACY

 

Poniedziałek-Piątek  8:00-18:00
Sobota — 8:00-14:00

PORTALE SPOŁECZNOŚCIOWE:

  • Telegram
  • Whatsapp
  • Instagram
  • YouTube
  • TikTok

ADRES

 

miasto Warszawa, Brzeziny 8D

miasto Wrocław, ulica ***

miasto Kraków, ulica ***

miasto Łódź, ulica ***

miasto Poznań, ulica ***

KONTAKT W CELU KOMUNIKACJI
 

​+48 799 359 916
+48 *** *** ***
+48 *** *** ***
+48 *** *** ***
+48 *** *** ***

bottom of page