OP OP! Kontynuujemy o F31 320d, w tym artykule wykonaliśmy Stage 1 i Stage 2.
Na samochodzie znajduje się oryginalna turbosprężarka, która przepuszcza olej. Po demontażu okazało się, że turbosprężarka była wcześniej regenerowana przez kogoś innego.
Zakładałem, że samochód będzie jechał jak F30 320i, ponieważ ma moc 184 KM.
Pomiar przyspieszenia w stanie standardowym:
100-200 km/h - 35,34 s (najlepszy wynik)
0-100 km/h - 8,06 s (najlepszy wynik)
Pomiar mocy na hamowni stock:
Wynik pomiarów wynosił 180-183 KM.
Samochód bardzo długo przyspieszał z powodu filtra cząstek stałych, który nie został usunięty przy przebiegu 340 000 km.
Później usunęliśmy filtr cząstek stałych i zainstalowaliśmy downpipe, a następnie od razu pojechaliśmy na hamownię do pomiaru mocy. Po pomiarach otrzymaliśmy 175-178 KM, wynik niższy niż w stanie standardowym. Problem polegał na tym, że samochód nie był zaprogramowany do usunięcia systemu ochrony środowiska, co powodowało tłumienie silnika.
Pomiar przyspieszenia stock + downpipe:
100-200 km/h - samochód przyspieszał dłużej niż 1 minuta...
Po bardzo dziwnych i długich pomiarach załadowaliśmy Stage 1 do samochodu i pojechaliśmy na hamownię. Oczekiwana moc wynosiła 220 KM, ale w rzeczywistości uzyskaliśmy 208 KM.
Pomiar przyspieszenia Stage 1 + downpipe:
0-100 km/h - 7,46 s (najlepszy wynik)
100-200 km/h - 27,68 s (najlepszy wynik)
Naszego menedżera nie opuszczała idea osiągnięcia czasu przyspieszenia 100-200 km/h w ciągu 25 sekund, więc zainstalowaliśmy chip xHP do skrzyni biegów i uzyskaliśmy wynik 25 sekund przyspieszenia 100-200 km/h.
Później zaczęła się zima, na samochodzie zamontowano inne felgi, zimowe opony, intercooler oraz oprogramowanie silnika Stage 2. Po pomiarze przyspieszenia 100-200 km/h w tej konfiguracji wynik wyniósł 23,63 s.

Comments