OP OP! Artykuł o układzie akumulatora w BMW.
Prawidłowe działanie akumulatora w BMW ma zasadnicze znaczenie dla niezawodności i stabilności wszystkich systemów elektronicznych pojazdu. Podczas wymiany akumulatora należy pamiętać, że po każdej instalacji nowy akumulator musi zostać zarejestrowany w systemie pojazdu. W przypadku zmiany pojemności lub typu akumulatora należy go również zakodować i zarejestrować.
Istnieją dwa rodzaje akumulatorów: alkaliczne i żelowe (AGM). Zalecamy akumulator żelowy AGM, ponieważ ma on wiele zalet, w tym wyższy prąd rozruchowy, co jest szczególnie ważne w przypadku nowoczesnych samochodów z dużą ilością elektroniki.

Średnia żywotność akumulatora BMW wynosi około 5 lat, po czym należy go wymienić. Wielu kierowców zastanawia się jednak: po co wymieniać akumulator, skoro samochód nadal odpala i na pierwszy rzut oka działa bez zarzutu? Faktem jest, że napięcie akumulatorów żelowych z czasem spada, co prowadzi do odłączenia niektórych funkcji, takich jak podgrzewane lusterka czy system Start-Stop. Może nie być to od razu zauważalne, ale na dłuższą metę wpływa na osiągi samochodu.
Akumulator żelowy wyróżnia się tym, że nawet gdy traci pojemność, zachowuje wysoki prąd rozruchowy, dzięki czemu jest bardziej niezawodny niż akumulator alkaliczny. Jest to szczególnie ważne w przypadku pojazdów z systemami automatycznego uruchamiania i wyłączania silnika.
Dlaczego warto zarejestrować nowy akumulator?
Po wymianie akumulatora konieczne jest zarejestrowanie go w systemie pojazdu. Dzieje się tak, ponieważ sieć pokładowa gromadzi informacje o typie, pojemności, wieku i stanie akumulatora, dostosowując działanie systemów w zależności od jego charakterystyki. Jeśli akumulator nie zostanie zarejestrowany, mogą wystąpić błędy w systemach komfortu i bezpieczeństwa.
Ponadto w pojazdach z funkcją uruchamiania i wyłączania silnika rejestracja jest szczególnie ważna, ponieważ akumulatory AGM są specjalnie zaprojektowane do tego celu. Bez rejestracji nowe akumulatory mogą nie działać poprawnie, co skutkuje powiadomieniami na panelu sterowania.
Warto również pamiętać, że jeśli pojazd jest wyposażony w dodatkowe urządzenia, może być wymagany akumulator o większej pojemności, a jego parametry muszą być zaprogramowane zgodnie z wymaganiami pojazdu.
Tak więc prawidłowa instalacja, rejestracja i, w razie potrzeby, kodowanie akumulatora są obowiązkowymi krokami w celu utrzymania stabilnej pracy wszystkich systemów elektronicznych BMW.

Comments