OP OP! Artykuł o BMW Serii 1 F20 z silnikiem N47 120d.
Nasz egzemplarz został sprowadzony z Korei w 2019 roku, miał uszkodzony przód. Pierwszy właściciel po Korei przejechał 20 000 km, następnie samochód kupił nasz menedżer Sławek za 13 500$. Przejechał nim kolejne 25 000 km i obecnie auto ma trzeciego właściciela.
Wyposażenie: ksenonowe reflektory, przedni zderzak M, chińska multimedialna stacja, kamera cofania, czujniki parkowania, elektryczne sportowe fotele z podgrzewaniem, szyberdach, sportowa kierownica.
Koszty serwisowe w ciągu roku: dwie wymiany oleju w silniku – 200$, wymiana przednich klocków hamulcowych i toczenie tarcz – 100$. Całkowity koszt serwisu w ciągu roku – 300$.
Koszty napraw w ciągu roku: usunięcie wycieku płynu chłodniczego – wymiana kołnierza i uszczelek – 300$, wymiana przednich amortyzatorów – 200$. Całkowity koszt napraw w ciągu roku – 500$.
Tuning: usunięcie filtra DPF – 100$, chip tuning silnika – 200$, chip skrzyni biegów – 360$. Całkowity koszt tuningu w ciągu roku – 660$.
Osiągi:
Przed chip tuningu silnika i skrzyni biegów:
- 0-100 km/h – 7 sekund
- 100-200 km/h – 27 sekund
Po chip tuningu silnika i skrzyni biegów:
- 0-100 km/h – 5,9 sekundy
- 100-200 km/h – 20 sekund
Eksploatacja tego diesla nie różni się znacząco od benzynowego, jedynie czasami trzeba wymienić filtr paliwa.
Podsumowanie: w ciągu roku eksploatacji i 35 000 km, bez tuningu, na serwis wydano 300$, a na naprawy 500$.

Comentarios