OP OP!!! Jak być może pamiętacie z poprzedniego artykułu, ścigaliśmy się M3 i M4, ale pod koniec wyścigu zdaliśmy sobie sprawę, że silnik się zepsuł.....
Po zapoznaniu się z sytuacją silnika, postanowiłem sam pojechać do serwisu. Następnego dnia mechanik zaczął diagnozować nasz samochód.
Po wykręceniu świecy zapłonowej okazało się, że jest na niej płyn niezamarzający. Koty, wtryskiwacze i świece były w dobrym stanie. KVKG również było w normie. Test szczelności wykazał, że w kilku cylindrach procent wycieków był różny.
Następnie zaczęliśmy oglądać cylindry endoskopem, gdzie nie znaleziono nic złego, ścianki cylindrów były takie same. W filtrze oleju również nie było żadnych wiórów.

Wtedy zdecydowaliśmy się zdemontować silnik... Oddzieliliśmy silnik od nadwozia i zaczęliśmy go demontować.

Pierwszą rzeczą, jaką zobaczyliśmy, były pęknięcia w niektórych cylindrach między świecami a gniazdem zaworu.

Następnie okazało się, że pękła przegroda między pierwszym a drugim pierścieniem na drugim tłoku, z powodu czego kompresja została utracona, a silnik pulsował.

W rezultacie mieliśmy do wymiany tłok i pękniętą głowicę cylindrów.
Bardzo szybko wymieniliśmy tłok, łańcuch rozrządu, nowe tuleje, uszczelkę olejową wału korbowego i tak dalej. Silnik został ponownie zmontowany na starej głowicy cylindrów i 3 dni po wyścigu uruchomiliśmy samochód.
Mieliśmy 3 opcje, co robić dalej:
1. - Zatrzymać się na 355 KM.
2. - Zamontować kute tłoki.
3. - Na tej samej konstrukcji z używanymi tłokami, dostroić jeszcze lepsze oprogramowanie układowe i uzyskać ponad 400 koni mechanicznych.
Koszt tuningu od etapu 2 do etapu 3:
- Stage 2 - od 1100 do 2000 dolarów.
- Stage 3 - turbo 1000$, woda-metanol 550$, tuning CUSTOM firmware 1200$ = 2 750$.
Podsumowując: 350 KM dla tego N20 to bułka z masłem. 300 KM na Stage 2 - żaden problem.

Comments