OP OP! Na naszej stronie widzieliście wiele artykułów o BMW F30, ale wiele osób zadaje pytanie, którą F30 wybrać? Z jakim silnikiem, modyfikacją, skrzynią biegów i napędem?
Esencja artykułu: nie będziemy opisywać technicznych szczegółów każdego silnika w F30; przyjrzymy się rynkowi AUTO.RIA w trzeźwy sposób!
Na wiosnę 2022 roku sprzedawaliśmy 650 samochodów, z czego 80% miało silniki benzynowe, a 20% silniki diesla. Na rynku pojazdów z indeksem 328i jest 40%, a 320i - 20%.
Głównym punktem silnika N20 (328i i 320i) jest konieczność wymiany łańcuchów rozrządu co 100 000 kilometrów.
Głównym konkurentem silnika 2.0 benzynowego N20 jest 2.0 diesel N47. Teoretycznie N47 będzie bardziej niezawodny niż N20. Średnio N47 jest droższy od N20, a przebieg na samochodach diesla jest znacznie wyższy. Potencjalni nabywcy silnika N47 bardzo często wybierają N20 z powodu mocy silnika (N20 328i – 245 KM, N47 320d – 184 KM), ceny i przebiegu.
BMW F30 328i xDrive (stock) – 0-100 i 100-200 km/h:
- 0-100 km/h – 5,97 sekundy
- 100-200 km/h – 18,87 sekundy
BMW F31 320d (stock) – 0-100 i 100-200 km/h:
- 0-100 km/h – 8,06 sekundy
- 100-200 km/h – 35,34 sekundy
Jakie znaczenie ma BMW F30 z silnikami N20 i N47? - N20 zajmuje 60% rynku F30, a N47 20%.
Zacznijmy od silników benzynowych: najsłabszą wersją jest 316i i 318i z silnikiem N13 – bardzo rzadkie egzemplarze, które niemal nigdy nie spotkałem w swoim życiu.

Przechodzimy do pozostałych 20% rynku BMW F30!
330i B46/B48 zajmuje 5% rynku; w porównaniu do N20 te auta znajdują się w innej kategorii cenowej, ponieważ ceny tych pojazdów są wyższe z powodu faceliftu, lepszych wersji wyposażenia oraz bardziej niezawodnego silnika.

335i N55 zajmuje również 5% rynku; ten samochód znajduje się w podobnej kategorii cenowej do 330i. Ten silnik jest popularny w modelach serii 5 i X5, ale nie w serii 3. Ceny takich aut są 1,5 razy wyższe niż dla 328i + są w tym samym wieku co 328i.

340i B58 – 5% rynku. Ten samochód będzie idealny dla konesera, który naprawdę chce tę konkretną maszynę. Ceny tych aut są 2-3 razy wyższe niż dla 328i. Jeśli nie cenisz mocy, nie ma sensu przepłacać.

Podsumowanie: Kiedy klienci pytają nas, którą F30 kupić, nie mogę dać dokładnej odpowiedzi, dlatego nagraliśmy film na YouTube i napisaliśmy ten artykuł.
Krótki wniosek ode mnie: jakikolwiek BMW F30 chcesz kupić, z 60% prawdopodobieństwem skończysz z N20 328i, z 20% z N47 320d i tylko 5% kupi rzadkie egzemplarze takie jak 330i, 335i, 340i.
Ważne jest, aby zrozumieć, że wybór samochodu zawsze należy do Ciebie. Kupuj to, co przynosi Ci prawdziwą przyjemność. Samochód, który Ci się podoba i który odpowiada Twojemu stylowi, zawsze będzie o krok do przodu. Nawet ewentualne awarie będą łatwiejsze do zniesienia, jeśli auto naprawdę będzie Ci odpowiadać.
Szczegóły znajdziesz na YouTube – https://youtu.be/G2_HCrb-5c0?si=dK9EoVyTMefSDl_F

Comments