OP OP!!! W jednym z ostatnich artykułów o naszym projekcie „Drum” BMW F30 328i obiecało ścigać się z najlepszymi konkurentami M3 i M4.
Przypomnijmy o naszym projekcie: silnik N20 jest całkowicie stockowy, z wyjątkiem turbosprężarek (zainstalowane są turbosprężarki hybrydowe Stage 3), pompujemy ten silnik na maksa i staramy się znaleźć limit, aby wyprzedzić wszystkich.

W tym artykule, przed zwiększeniem mocy, postanowiliśmy postawić diagnozę, aby zrozumieć, czy coś się tutaj zepsuło, czy nie.
Na początek sprawdziliśmy obecność metalowych wiórów w filtrze oleju - nie było ich tam.

Po odkręceniu korków okazało się, że są w złym stanie i wymieniliśmy je.

Po inspekcji endoskopem nie zauważyliśmy żadnych nowych rys, wszystko było w porządku.

Po diagnostyce samochodu udaliśmy się do Darkhorse na maksymalny tuning Stage 3. Po przybyciu na stanowisko zrobiliśmy mieszankę paliwową E20 i chłopaki zaczęli strojenie.

Następnego ranka nadeszły dobre wieści, udało nam się wycisnąć z samochodu 395 KM.

Wziąłem samochód i poszedłem zrobić pomiary przyspieszenia 100-200:
Po wykonaniu 5 pomiarów najlepszy wynik to 100-200 km/h - 9,54 sekundy.

WYŚCIGI Z RYWALAMI:
BMW F22 M235i Stage 2 (napęd na tylną oś) vs BMW F30 328i Stage 3 - do 160 km/h trzymamy się równo, później nasz samochód wyprzedza rywala.

BMW M3 F80 (431KM na MKPP) vs BMW F30 328 (395KM) - auto rywala jest mocniejsze, lżejsze i tylnonapędowe, dlatego zdecydowaliśmy się wsadzić do M3 dwóch pasażerów. Bardzo dobry rywal, z którym utrzymywaliśmy przewagę kilku długości w większości wyścigów.

Do drugiego wyścigu z M3 wsadziliśmy parzystą liczbę pasażerów - w wielu wyścigach M3 F80 wysuwało się na prowadzenie.
BMW M4 F82 (450KM na DCT) vs BMW F30 328 (395KM) - rywal odjeżdżał nam na 4-7 kadłubów.

Wszystko byłoby bezchmurne i radosne, gdybyśmy w drodze powrotnej z wyścigu z M4 nie mieli Check Engine, ale zdecydowaliśmy się na jeszcze jeden wyścig z M235.
BMW M235 Stage 2 (napęd na cztery koła) vs BMW F30 328 (395KM) - rywal odjeżdżał nam bardzo mocno z powodu Check Engine.

W drodze powrotnej z wyścigu przeciwko M235 zacząłem odczuwać wibracje przechodzące przez karoserię. Jak tylko dotarłem na parking, wyłączyliśmy samochód, odczytałem błędy (nie było żadnych błędów, ale było dudnienie silnika), w pobliżu samochodu usłyszałem zapach spalonego oleju.
Pomyślałem, że coś się stało z żelazem silnika....

W następnym artykule pojedziemy samochodem do serwisu, wykonamy wiele czynności diagnostycznych i zdiagnozujemy problem.

Comments