top of page

F30 N20 przebieg 200k. Stracił moc? Pomiary na hamowni, czasy 0-100. Porównania z 330, 335, 535.

Istnieje mit, że silnik N20 po przebiegu 100 000 km traci cały swój potencjał, a po 200 000 km jest już całkowicie zużyty. Aby rozwiać ten mit, znaleźliśmy dla was egzemplarz F30 z silnikiem N20, który ma przebieg 200 000 km i znajduje się w dolnej części rynku.

Zamierzamy przeprowadzić testy i pomiary, aby rozwiać mity dotyczące silnika N20. Planujemy sprawdzić, ile mocy pozostało przy przebiegu około 190 000 km, a także co może być nie tak z silnikiem.


Na początek przeprowadzimy programową modyfikację Stage 1. Następnie dodamy Downpipe i zobaczymy, jakie zmiany przyniesie ta modyfikacja oraz ile mocy dodaje ten komponent.


Po dokonaniu modyfikacji Stage 1 i dodaniu Downpipe, przeprowadzimy modyfikację Stage 2. Na końcu planujemy zwiększyć moc stokowego silnika do około 350 KM na benzynie lub 400 KM na etanolu, używając hybrydowej turbosprężarki, i sprawdzimy, kiedy silnik się podda przy takich parametrach.


Niektórzy twierdzą, że po przekroczeniu 300 KM silnik przestaje działać, więc naszym celem jest sprawdzenie, jak radzi sobie przy 350 i 400 KM. Kupiliśmy ten samochód specjalnie dla tego projektu, aby na praktyce obalić lub potwierdzić te mity.


Silnik N20 nie ma problemów z zarysowaniami cylindrów, jak N63 (V8 4.4 z dwoma turbosprężarkami). Przed zakupem nie sprawdzaliśmy wnętrza endoskopem, gdyż szansa na znalezienie istotnych problemów była mała, a nawet jeśli byłyby małe rysy, nie miałyby dużego znaczenia. Po kilku dniach użyliśmy endoskopu i nie znaleźliśmy nic krytycznego. Stan silnika wydaje się być dobry, jak się spodziewaliśmy.


Na przebiegu 190 000 km nie znaleźliśmy poważnych uszkodzeń wnętrza cylindrów, jedynie drobne zapocenie na misce olejowej. To nie jest powód, aby uznawać silnik N20 za złom. Na koniec, aby zweryfikować mit o utracie mocy z wiekiem, odwiedziliśmy firmę Dark Horse, aby przeprowadzić dalsze testy.

Powinno być 245 KM. Wykonaliśmy kilka pomiarów na standardowym ustawieniu i wszystkie wyniki były wyższe o 1-2 KM od standardu, czyli 246-247 KM. To oznacza, że drugi mit został obalony, możemy śmiało przejść do modyfikacji Stage.


Zwykle przy takim przebiegu pojawiają się pytania dotyczące kalitki wastgate'a, która może być luźna i powodować niestabilny nadmuch. W naszym przypadku moc wygląda na normalną na standardzie, więc możemy bez obaw przechodzić do kolejnych etapów modyfikacji i sprawdzać dalsze wyniki oraz ewentualne odchylenia od oczekiwanych rezultatów.


Następnie pojechaliśmy na Borispolską, aby przeprowadzić standardowe pomiary 0-100 km/h z dwóch pedałów i jednego pedału, a także 100-200 km/h. Zwykle dla modelu 328 z jednym pasażerem i z dwoma osobami w środku osiągaliśmy czas około 6,7 sekundy. Samochód jest cięższy o 80 kg, plus straty na napędzie na wszystkie koła, co dawało nam czas do 7 sekund, czyli 6,99 sekundy.


Podczas pomiarów z dwóch pedałów zazwyczaj uzyskiwaliśmy czas o pół sekundy lepszy, bez poślizgu na standardzie z dwoma pasażerami. Po kilku próbach uzyskaliśmy najlepszy czas 6,24 sekundy. Jako że to nasz projekt i mamy możliwość przeprowadzania testów w pojedynkę, później samodzielnie wykonałem pomiar z dwóch pedałów 0-100 km/h i uzyskałem czas bliski standardowemu, 5,9 sekundy. Mając na uwadze, że mam pewne dodatkowe obciążenie w samochodzie, jestem zadowolony z wyniku, który odpowiada standardowej mocy, bez żadnego poślizgu. Pomiarów 100-200 km/h w pojedynkę wyniósł 18,5 do 20 sekund, a z dwoma pasażerami od 19 do 21 sekundy.





39 wyświetleń0 komentarzy

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie

Comments


bmw-sto-kyiv-garage-racer-logo.png

HARMONOGRAM PRACY

 

Poniedziałek-Piątek  8:00-18:00
Sobota — 8:00-14:00

PORTALE SPOŁECZNOŚCIOWE:

  • Telegram
  • Whatsapp
  • Instagram
  • YouTube
  • TikTok

BMW SERVICE  GARAGE RACER

ADRES

 

miasto Warszawa, Brzeziny 8D

miasto Wrocław, ulica ***

miasto Kraków, ulica ***

miasto Łódź, ulica ***

miasto Poznań, ulica ***

KONTAKT W CELU KOMUNIKACJI
 

​+48 799 359 916
+48 *** *** ***
+48 *** *** ***
+48 *** *** ***
+48 *** *** ***

bottom of page