OP OP, długo oczekiwany drugi post o naszym projekcie BARA BARA BMW F30 328xi na Stage 3. Dziś opowiemy, jaką moc uzyskacie na Stage 1 przy całkowicie stockowym wyposażeniu. Poruszymy także bardzo popularne pytanie, ile daje Downpipe. Zmierzymy ten samochód na stockowym oprogramowaniu z Downpipe i porównamy wyniki ze stockiem z poprzedniego wideo/postu, a także na Stage 1 z Downpipe. Zajmiemy się również pytaniem, czy warto stosować mapę na benzynę 98 czy 95 i nie martwić się tym. Pokażemy różnicę w mocy, a także sprawdzimy, z naszymi starymi rywalami, kogo wyprzedziliśmy na Stage 1, a kogo jeszcze nie.
Najpierw opowiem o konfiguracji Stage 1 przy całkowicie stockowym wyposażeniu i pomiarach na stanowisku! Tam użyliśmy Stage 1 na benzynie 95. Wyniki pokazały od 278 do 282 KM!
Następnie zmierzyliśmy na benzynie 98, spodziewaliśmy się większego wzrostu mocy, przynajmniej +5 KM. Obiecywano około 295 KM, ale wyszło nieco inaczej – moment obrotowy w środkowym zakresie był wyższy, ale spadał przy wyższych obrotach.
Ostatecznie moc pozostała podobna. Teraz wlewamy Stage 1 na benzynie 98. Obiecują +5 KM, co daje około 289 KM. Otrzymaliśmy dość dobre wyniki; ogólnie moment obrotowy wzrósł, średnio na benzynie 98 turbina więcej dmucha i moment jest większy. Pojechałem na Borispolską, żeby sprawdzić, jak samochód jedzie. Czas wynosił od 18,8 do 19,8 sekundy, a teraz zmniejszył się o około 2 sekundy. Mówię o 100-200 km/h – wyszło około 16-17 sekund.
Kiedy jeździłem z pasażerem, czas wynosił ponad 17 sekund, ale dla rekordu Stage 1 udało się osiągnąć 16,5 sekundy. Ostatecznie, mój wniosek dotyczący Stage 1 z takim wyposażeniem jest taki, że przyrost mocy nie jest tak duży, jak oczekiwano.
A oto, co się wydarzyło po zamontowaniu Downpipe w naszym warsztacie. Pojechaliśmy ponownie na stanowisko, aby zmierzyć Stage 1 na benzynie 95 i 98, a także stawkę stockową z Downpipe.
Co nam wyszło na stocku?
Zrobiliśmy pełny pomiar na stanowisku, na stockowej mapie. Wcześniej mieliśmy na mapie bez Downpipe 248 KM, a teraz uzyskaliśmy 256 KM, czyli różnica wynosi około 8 KM.
Wyniki Stage 1 na benzynie 95 z Downpipe – zaskoczenie
Wreszcie zrobiliśmy pomiary Stage 1 na benzynie 95 z Downpipe. Tu pojawił się pewien konfuz – uzyskaliśmy moc z Downpipe na Stage 1 na benzynie 95, mniej więcej taką samą, jaką uzyskaliśmy bez Downpipe ze zwykłym katalizatorem. To było dziwne, ponieważ na stocku właśnie uzyskaliśmy dodatkowe konie, a na Stage 1 spodziewaliśmy się jeszcze większego przyrostu.
Nie zmartwiliśmy się jednak i zdecydowaliśmy się na mapę Stage 1 pod benzynę 98. I tu wszystko ruszyło i się odkryło. Po kilku pomiarach uzyskaliśmy 292 KM.
Testy na Borispolskiej po pomiarach na stanowisku
Po takich pozytywnych wynikach na stanowisku pojechałem na Borispolską robić testy!
Jeśli chodzi o pomiar 0-100 km/h: na Stage 1, na stockowym wyposażeniu z pasażerem, mieliśmy czas około 5,5 sekundy, ale pasażer ważył około 100 kilogramów. Samochód w pojedynkę osiągał około 5,3 lub 5,2 sekundy.
Teraz z Downpipe czas wynosił stabilnie około 4,95 sekundy.
Jak wygląda dynamika?
Stock: 5,95 sekundy
Stage 1: 5,2 sekundy
Stage 1 z Downpipe: 4,95 sekundy
Wyniki 100-200 km/h – oczekiwane rezultaty!
Stabilnie uzyskiwaliśmy czasy poniżej 16 sekund.
Wnioski
Auto na Stage 1 idzie szybciej, a moc jest prawie zgodna z deklarowaną. Na Downpipe samochód również radzi sobie świetnie!
Downpipe rzeczywiście daje znaczący przyrost mocy.
Co dalej?
Przechodzimy na Stage 2 i testujemy różne paliwa. Sprawdzimy, co daje mieszanka. Pokażemy, co możemy wycisnąć z tego samochodu na mieszance E30.

Comments