top of page

Eksplodujemy silnik N20 na Stage 3! BMW F30 328 Stage 3 pokonało wszystkich! Wyścigi z 335d, M235i, 335i, 435i i 340.

Oto artykuł, w którym bezlitośnie katujemy wytrzymały silnik N20 na naszym BĘBNIE na Stage 3. Opowiemy wam, jak 328 pokonuje swoich trzech litrowych rywali N55 na Stage 1, Stage 2, a nawet B58 z Downpipe, i to wszystko na seryjnych podzespołach silnika. Mamy możliwość wysadzić ten silnik w każdym wyścigu, to będzie najgorętszy film o BĘBNIE!

W poprzednim artykule zakończyliśmy na wynikach Stage 2+ z 310 końmi mechanicznymi.


Stage 3 postanowiliśmy zacząć od instalacji wodometanolu, ponieważ celem samego wideo jest sprawdzenie, ile wytrzyma silnik na seryjnych podzespołach, bez zmian wewnętrznych, takich jak tłoki czy korbowody. Istnieją różne mity, że N20 nie wytrzymuje więcej niż 300 KM, ale jak już widzieliście w poprzednim artykule, obaliliśmy ten mit. Teraz naszym celem jest wyciągnięcie jeszcze więcej, planujemy osiągnąć 350-360 KM i sprawdzić, jak silnik radzi sobie w tym konfiguracji. Jeśli wszystko pójdzie dobrze, będziemy kontynuować. Aby nie narażać silnika na dodatkowe ryzyko, postanowiliśmy zabezpieczyć się przed ryzykiem braku paliwa, co zwykle wymagałoby zmiany wtryskiwaczy, pompy paliwa itp. Jak to zwykle bywa przy Stage 4. Aby uniknąć dodatkowych kosztów, zdecydowaliśmy się na instalację wodometanolu, aby rozwiązać problem niedoboru mieszanki paliwowo-powietrznej.


W przypadku wodometanolu zwróciliśmy się do mojego starego projektu E46 328i N52TU turbo. Przy instalacji zestawu wodometanolu pojawił się jeden problem – gdzie i jak zamontować samą dyszę wodometanolu, ponieważ seryjny plastikowy kolektor nie ma żadnych otworów i nie chcieliśmy go wiercić. Problem ten rozwiązujemy za pomocą zestawu FTP dla N20, który posiada metalowy kolektor z wygodnym i świetnym otworem do wszelkich dysz wodometanolu. Staramy się mieć wszystkie aktualne kolektory FTP w magazynie!

Oczywiście, kluczowym elementem naszego konfiguracji na Stage 3 jest hybrydowa turbosprężarka! Wzięliśmy używaną turbosprężarkę z naszej rozbiórki i oddaliśmy ją naszemu tunerowi od turbosprężarek w Kijowie. Po miesiącu mieliśmy gotową turbosprężarkę.


Aby nie zajmować chłopaków na Bereściu, przetransportowaliśmy BĘBNĘ na Pietrówki do wymiany turbosprężarki.


Zobaczcie, jaka jest różnica między starą a stuningowaną turbosprężarką.

Oddaliśmy nasz BĘBNĘ do ustawienia naszym przyjaciołom z Dark Horse, z którymi zawsze mierzymy auta na stanowisku i umówiliśmy się na kalibrację naszego BĘBNĘ przez platformę BootMod3.


Tutaj zaczęła się najciekawsza część, ponieważ w internecie brakowało informacji na temat zachowania N20 na Stage 3 z hybrydowymi turbosprężarkami. Byliśmy jak pionierzy w nieznanym terenie. Po krótkim ustawieniu postanowiliśmy zatrzymać się na mocy około 353 KM. Można było pójść dalej, nic nas nie ograniczało, ale im dalej, tym bardziej obawialiśmy się, że BĘBNĘ może nie wytrzymać do wyścigów, a nam zależało na nakręceniu materiału!


Potrzebowaliśmy emocjonujących wyzwań i sprawdzenia, jak sprawuje się w warunkach drogowych. Przy 352 KM zabrałem go stamtąd i na początek pojechaliśmy na Borispolską, aby przeprowadzić pomiary.


Poprzednie wyniki na Stage 2+, 0-100 km/h wynosiły 4,4-4,5 sekundy. Teraz uzyskaliśmy wyraźną poprawę – 4,11-4,25 sekundy. Przechodzimy do najciekawszej części artykułu – wideo z wyzwań z groźnymi rywalami.


Osiągnęliśmy fenomenalne wyniki i rozwialiśmy wiele przypuszczeń i wątpliwości.

  1. Nikt się nie spodziewał, że na Stage 3 będzie mógł tak dobrze rywalizować i stanowić dużą konkurencję dla silników 3-litrowych na Stage 2.

  2. Niewielu zrozumiało, ale BĘBNĘ na tym konfiguracji zrobił ponad 100 wyścigów. Na stanowisku przeprowadziliśmy około 100 przejazdów, a na Borispolskiej około 50 wyścigów, wiele z nich przy prędkości do 260 km/h, i silnik przetrwał!


Wnioski: 353 KM na wodometanolu teoretycznie może wytrzymać bez problemu, co potwierdziła praktyka. Naszym zdaniem, przy 352 KM silnik N20 może spokojnie wytrzymać na seryjnych podzespołach, biorąc pod uwagę nasze intensywne wyścigi, nie mówiąc już o zwykłej jeździe miejskiej z krótkimi przyspieszeniami.


  1. Rada ode mnie: to wideo/artykuł nie jest promowaniem Stage 3 dla silnika N20. To czysto naukowy eksperyment, sprawdzenie, ile naprawdę wytrzyma N20, a nie dyskusje na forach!


A ponieważ ten silnik radzi sobie dobrze, w następnym artykule spróbujemy go rozwinąć do nowych wysokości i porównać z rynkowymi mastodontami – M3 F80 i M4 F82.




171 wyświetleń0 komentarzy

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie

Comments


bmw-sto-kyiv-garage-racer-logo.png

HARMONOGRAM PRACY

 

Poniedziałek-Piątek  8:00-18:00
Sobota — 8:00-14:00

PORTALE SPOŁECZNOŚCIOWE:

  • Telegram
  • Whatsapp
  • Instagram
  • YouTube
  • TikTok

BMW SERVICE  GARAGE RACER

ADRES

 

miasto Warszawa, Brzeziny 8D

miasto Wrocław, ulica ***

miasto Kraków, ulica ***

miasto Łódź, ulica ***

miasto Poznań, ulica ***

KONTAKT W CELU KOMUNIKACJI
 

​+48 799 359 916
+48 *** *** ***
+48 *** *** ***
+48 *** *** ***
+48 *** *** ***

bottom of page