top of page

Zainstalowaliśmy sportowe siedzenia w F30. Czy było warto? Projekt "Z Błota w Książęta"

Dziś mamy bardzo bolesny temat, który był dla mnie szczególnie ważny, gdy kupiliśmy ten BARAŁBAN w podstawowej wersji wyposażenia, z zwykłymi skórzanymi siedzeniami zamiast sportowych foteli. Myślę, że dla wielu właścicieli F30 jest to również istotna sprawa.

Mamy tutaj trzy samochody:

Jednym z nich jest F30 335, które ma zwykłe skórzane siedzenia. Następnie mamy F30 320 po faceliftingu z fabrycznymi sportowymi fotelami.


A te trzy samochody to BARAŁBAN, gdzie dołożono siedzenia z czerwoną nicią, ale są pewne niuanse!


Krótki przegląd podstawowych skórzanych siedzeń w aucie z USA: w amerykańskich wersjach standardowe siedzenia to płaskie skórzane fotele z pakietem elektrycznym.

W europejskich wersjach często spotyka się siedzenia tekstylne (tkaninowe), a sportowe siedzenia tekstylne bywają mechaniczne. Skórzane, płaskie siedzenia są najpopularniejszą konfiguracją. Oferują one elektryczną regulację przód/tył oraz elektryczną regulację kąta oparcia, a także podparcie lędźwiowe – to dość wygodna opcja.

Wielu klientów chciałoby wymienić zwykłe siedzenia na sportowe, ponieważ poprawia to wygląd wnętrza i komfort.


Siedzenia sportowe mogą mieć czerwoną nić lub nie, a także indywidualne przeszycia, ale to już szczegóły. W naszym projekcie "Z Błota w Książęta" najprostszą, choć nie najtańszą opcją było zamontowanie europejskich lub amerykańskich sportowych skórzanych siedzeń z czerwoną nicią lub bez, które kosztowały wtedy 1100-1200 $.


Taki wariant można było zainstalować bez problemów i później dodać boczne wsparcie, czyli "objęcia". Jednak nie wybraliśmy łatwej i drogiej opcji, tylko zdecydowaliśmy się na zabawę z wersją sportowych siedzeń, ale angielskich.


Wzięliśmy sportowe siedzenia z angielskiego F30 z czerwoną nicią. Problem polegał na tym, że cała regulacja w angielskim samochodzie jest po prawej stronie, więc po prostu zamontowanie dwóch siedzeń sprawiłoby, że działałaby tylko regulacja kierowcy.

Zaczęliśmy eksperymentować i próbować "przerabiać" okablowanie, ale ostatecznie zdecydowaliśmy się na mniej "kolchozowy" wariant – przeniesienie wnętrzności z moich starych siedzeń do angielskich siedzeń.


Przenieśliśmy się do F30 320 po faceliftingu, która ma fabryczne sportowe siedzenia. Takie siedzenia wyglądałyby na BARAŁBANIE, gdybyśmy je kupili za ponad 1000 $. Oferują one regulację, pamięć, podparcie lędźwiowe i "objęcia".


Jednakże, ponieważ zdecydowaliśmy się na zabawę z przestawieniem, efekt jest trochę inny. Po przeniesieniu wnętrzności do sportowych siedzeń, uzyskaliśmy taki rezultat, że wszystko działa normalnie, z wyjątkiem "objęć". Jak wiadomo, w standardowych amerykańskich siedzeniach nie ma przycisku podparcia lędźwiowego, dlatego siedzenia z podparciem lędźwiowym, ale bez przycisku, są problemem.

Nie zdecydowaliśmy się na dodawanie dodatkowego przycisku i zostawiliśmy to tak, jak jest.

Wielu pyta, czy warto się bawić, jeśli wyszło bez dodatkowego podparcia lędźwiowego.


Pod względem kosztów, warto to zrobić, jeśli uda się kupić siedzenia za połowę ceny, a prace wyceniliśmy na około 100 $. Wówczas za 600-700 $ można otrzymać sportowe siedzenia, choć bez bocznego podparcia lędźwiowego.




40 wyświetleń0 komentarzy

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie

Comments


bmw-sto-kyiv-garage-racer-logo.png

HARMONOGRAM PRACY

 

Poniedziałek-Piątek  8:00-18:00
Sobota — 8:00-14:00

PORTALE SPOŁECZNOŚCIOWE:

  • Telegram
  • Whatsapp
  • Instagram
  • YouTube
  • TikTok

BMW SERVICE  GARAGE RACER

ADRES

 

miasto Warszawa, Brzeziny 8D

miasto Wrocław, ulica ***

miasto Kraków, ulica ***

miasto Łódź, ulica ***

miasto Poznań, ulica ***

KONTAKT W CELU KOMUNIKACJI
 

​+48 799 359 916
+48 *** *** ***
+48 *** *** ***
+48 *** *** ***
+48 *** *** ***

bottom of page