Kilka lat temu BMW serii 3 w nadwoziu E46 było dość popularnym modelem, a wielu zastanawia się, jaki silnik wybrać przy zakupie BMW E46.
Silnik N42/N46 – jest to silnik, którego nie zaleca się kupować. W samochodach po liftingu, produkowanych od 2001 roku, zainstalowane zostały te silniki. Jest to silnik benzynowy, 4-cylindrowy, z systemem Valvetronic. Jest dość problematyczny i delikatny. Szybko wysychają uszczelki olejowe (zaleca się ich wymianę co 80-100 000 kilometrów), mogą zatykać się pierścienie, występują częste problemy z Valvetronic i Vanos, mogą rozciągać się łańcuchy rozrządu i łamać napinacze łańcucha.
Silnik M43 – to poprzednik silnika benzynowego N42, montowany w wersjach przed liftingiem, 4-cylindrowy silnik benzynowy, prosty, bez Vanos i Valvetronic. Wymaga wymiany łańcucha rozrządu co 200-250 000 kilometrów. Ogólnie jest to silnik niezawodny, ale mało dynamiczny.
Silnik M52TU – to poprzednik silnika benzynowego M54, 6-cylindrowy, z aluminiowym blokiem i systemem Vanos pierwszej generacji (mogą występować z nimi problemy). Może pojawić się potrzeba regulacji faz rozrządu, czasami występują problemy z przepustnicą. Ogólnie silnik jest w porządku, można go polecić do zakupu.
Silnik M54 – to silnik benzynowy, 6-cylindrowy, z aluminiowym blokiem, żeliwnymi tulejami i dwoma systemami Vanos. W porównaniu do M52 silniki są prawie identyczne, różnią się wałkiem rozrządu, a w M54 zastosowano elektroniczną przepustnicę. Częste problemy to nieszczelność systemu wentylacji skrzyni korbowej (CCV), może pęknąć pokrywa zaworów. Silnik rzadko się psuje, ma dobrą moc, dlatego poleca się go do zakupu.

Comments