BMW F10 528: Koszt obsługi przez 1,5 roku i 43 000 km. Prawdziwa opinia właściciela!
Obsługa BMW F10 528 – Co warto wiedzieć o utrzymaniu pojazdu
Długo nie pojawiał się artykuł z serii „Ile kosztuje to rocznie?” – dzisiaj przedstawiamy bardzo interesujący samochód. To najpopularniejszy model BMW na Ukrainie, a przy okazji 50% wszystkich sprzedaży F10 stanowi właśnie wersja 528.
W tym artykule i filmie opowiemy, ile kosztowało utrzymanie BMW F10 528 przez 1,5 roku i 43 000 km przebiegu.
O samochodzie
BMW F10 528 zostało kupione przez właściciela, Eduarda, przedsiębiorcę z branży IT. Opowie on, jak kupił ten samochód, jakie trudności i wydatki napotkał podczas eksploatacji.
Jak Eduard kupił samochód
Eduard kupił to BMW 1,5 roku temu. Był to samochód z USA, sprowadzony z przebiegiem 52 000 km. Kupił go od sprzedawcy w Odessie, mimo obaw związanych z niską ceną. Jednak po sprawdzeniu pojazdu wszystko było w porządku, więc wziął samochód za 23 000 dolarów.
Pierwsza diagnostyka i naprawy
Po zakupie samochodu Eduard przejechał 7 000 km i przywiózł BMW na diagnostykę. Podczas kontroli okazało się, że zbiornik na płyn do spryskiwaczy przecieka, a także konieczna była wymiana śrub zabezpieczających na kołach. Całość kosztowała około 300 dolarów.
Zawieszenie i amortyzatory
Po 10 000 km eksploatacji Eduard zauważył, że hamulce zaczęły gorzej działać, a samochód stał się mniej stabilny w zakrętach. Po diagnostyce okazało się, że nadszedł czas na wymianę amortyzatorów i hamulców. Koszt naprawy wyniósł 1300 dolarów (35 000 UAH). W ramach naprawy wymieniono przednie amortyzatory, tarcze hamulcowe, klocki oraz elementy przednich wahaczy i elastyczne sprzęgła.
Serwis techniczny i koszty paliwa
Średnio Eduard zmieniał olej i filtry co 8 000 km. Koszt tej obsługi wynosił około 150 dolarów za jedno serwisowanie.
Koszty obsługi
Przez 1,5 roku eksploatacji Eduard wydał na obsługę samochodu około 2050 dolarów (bez uwzględnienia opon). W tej kwocie zawierają się prace związane z wymianą hamulców, amortyzatorów oraz serwis olejowy i filtrów. Eduard kupił również opony zimowe za 500 dolarów, ale to już osobny wydatek.
Podsumowanie kosztów posiadania
Łącząc wszystkie koszty obsługi przez 1,5 roku, wychodzi około 2500 dolarów (w tym opony zimowe). Średni koszt obsługi za 1 km przebiegu wyniósł 1,33 UAH – co jest znacznie tańsze niż w starszych modelach BMW, takich jak E46.
Podsumowanie
Jak podsumował Eduard, jest bardzo zadowolony ze swojego BMW F10 528. To komfortowy i niezawodny samochód, który sprawił niewiele nieprzyjemnych niespodzianek. Pomimo wszystkich wydatków, pojazd jest wart swojej ceny, a jeśli nie "przesadzać" z jego eksploatacją, można znacznie obniżyć koszty obsługi.

Kommentare