top of page

BMW F10 535i: Jak wydać 10 000$ na naprawy przy 13 000 km?

BMW F10 535i: Naprawy w ciągu roku. Jak wydać 10 000 $ na 13 000 km?


Dziś opowiemy historię BMW F10 535i, które w ciągu roku w rękach właściciela wiązało się z niemałymi kosztami. Mowa tu tylko o naprawach — bez uwzględnienia tuningu. Podzielimy koszty i naprawy na etapy, aby pokazać, jak łatwo można wydać 10 000 $ przy 13 000 km przebiegu.


Zakup BMW F10 535i

Samochód został zakupiony przez właściciela w 2017 roku. Na moment zakupu przebieg wynosił 135 000 km, a samochód był kupiony z oryginalnym przebiegiem. Pojazd pochodzi z Europy. Jednak już po 7 miesiącach użytkowania (do połowy 2018 roku) pojawiły się poważne problemy.



Problemy w lipcu 2018 roku: Zniszczony silnik

W lipcu 2018 roku, po przejechaniu 3 000 km, pojawiły się poważne problemy z silnikiem. Zawory zaczęły się psuć, co doprowadziło do zniszczenia silnika. Właściciel musiał udać się do serwisu, gdzie naprawa trwała pół roku. W trakcie naprawy wymieniono wtryskiwacze, usunięto inne usterki, a rachunek za naprawę wyniósł 186 000 UAH (około 7 500 $ po kursie z tamtego okresu).


Pierwsza wizyta w serwisie (grudzień 2018 roku)

W grudniu 2018 roku właściciel ponownie musiał udać się do serwisu, aby usunąć skutki poprzednich napraw i wykryte usterki.


- Problemy z pompą układu Dynamic Drive: Wycieki płynu z aktywnych stabilizatorów.

- Naprawa pompy: Wymiana uszczelek i usunięcie wycieku. Koszt: około 170 $ (4 500 UAH).


Ta naprawa pozwoliła usunąć wyciek płynu, a właściciel był zadowolony z efektu.


Styczeń 2019 roku: Drobne usterki po wymianie silnika

Po usunięciu głównych problemów samochód nadal miał drobne usterki, które pojawiały się m.in. przy rozruchu na zimno. Prace obejmowały:


- Przeprogramowanie wtryskiwaczy (wtryskiwacze zostały źle zamontowane).

- Drobne naprawy silnika i elektroniki, w tym sprawdzenie i usunięcie usterek czujników oraz połączeń.


Koszt wszystkich prac wyniósł około 220 $ (5 900 UAH).


Lipiec 2019 roku: Poważne naprawy zawieszenia

Po pół roku, w lipcu 2019 roku, właściciel wrócił z prośbą o kompleksową obsługę. Prace można podzielić na kilka kategorii:


1. Wymiana wszystkich filtrów (powietrzne, kabinowe, olejowe) — standardowa wymiana eksploatacyjna.

2. Problemy z klimatyzacją — wymiana zaworów nagrzewnicy (koszt 200 $).

3. Diagnostyka i naprawa zawieszenia: Wymiana bloków reduktora i elastycznych tulei. To częsty problem w BMW F10, który wymaga naprawy po przebiegu 100 000 km.


Łącznie: koszty wyniosły około 725 $ (17 500 UAH).


Sierpień 2019 roku: Problemy z układem chłodzenia silnika

W sierpniu 2019 roku ujawniła się usterka w układzie chłodzenia — termostat przestał działać, co wpłynęło na funkcjonowanie całego układu chłodzenia.


- Wymiana termostatu i czujnika temperatury powietrza.

- Koszt wyniósł około 220 $ (5 700 UAH).


Wrzesień 2019 roku: Naprawa klamki drzwi

We wrześniu 2019 roku właściciel musiał usunąć usterkę na klamce drzwi pasażera. Problem polegał na zniszczeniu gumy wewnątrz klamki, co utrudniało jej używanie.


- Naprawa i malowanie klamki: W tym procesie wliczała się demontaż tapicerki drzwi i malowanie. Koszt: 40 $.


Listopad 2019 roku: Wymiana akumulatora

W listopadzie 2019 roku właściciel musiał wymienić akumulator. Zakupił nowy akumulator BOSS 95Ah, który kosztował 260 $ (7 000 UAH).


Rok 2020: Problemy z napędem

W styczniu 2020 roku pojawiły się problemy z napędem i błędami na desce rozdzielczej.


- Prace przy uszczelnianiu pokrywy zaworów i uszczelnień, a także wymiana rurki wentylacji.

- Koszt wyniósł około 126 $ (3 150 UAH).


Marzec 2020 roku: Utrata mocy

W marcu 2020 roku odkryto utratę mocy, spowodowaną uszkodzeniem węży turbodoładowania.


- Wymiana węży i uszczelek: Koszt — około 50 $ (1 340 UAH).


Łącznie: Koszty za 13 000 km

Za 13 000 km użytkowania samochodu właściciel wydał:


1. Naprawa silnika w 2018 roku — 7 500 $.

2. Drobne naprawy i serwis — 2 000 $ (około 52 000 UAH).

3. Łączna kwota za 2 lata — około 10 000 $, czyli 800 $ za każdy 1 000 km.


Podsumowanie

Właściciel BMW F10 535i przez dwa lata i 13 000 km musiał wydać 10 000 $. Warto jednak zauważyć, że większość kosztów pochodziła z głównej naprawy silnika oraz usunięcia poważnych usterek. Aby uniknąć takich wydatków, ważne jest, aby regularnie kontrolować stan pojazdu i na bieżąco usuwać typowe problemy. Na przykład, wymiana uszczelki pokrywy zaworów i bloków reduktora powinna być przeprowadzana na wszystkich modelach F10 po 100 000 km przebiegu.


Średnie koszty roczne

Jeśli właściciel wydał 2 000 $ przez półtora roku, roczne utrzymanie wyniosło 1 330 $ lub 110 $ miesięcznie.


Dla większości właścicieli BMW F10 z przebiegiem 100 000–150 000 km takie koszty mogą być typowe. Jeśli jednak kupiłeś nowszy model z mniejszym przebiegiem, prawdopodobnie uda Ci się uniknąć tak dużych napraw.


 



0 wyświetleń0 komentarzy

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie

Comments


bmw-sto-kyiv-garage-racer-logo.png

HARMONOGRAM PRACY

 

Poniedziałek-Piątek  8:00-18:00
Sobota — 8:00-14:00

PORTALE SPOŁECZNOŚCIOWE:

  • Telegram
  • Whatsapp
  • Instagram
  • YouTube
  • TikTok

BMW SERVICE  GARAGE RACER

ADRES

 

miasto Warszawa, Brzeziny 8D

miasto Wrocław, ulica ***

miasto Kraków, ulica ***

miasto Łódź, ulica ***

miasto Poznań, ulica ***

KONTAKT W CELU KOMUNIKACJI
 

​+48 799 359 916
+48 *** *** ***
+48 *** *** ***
+48 *** *** ***
+48 *** *** ***

bottom of page