OP OP! Artykuł o samochodzie dla miłośników działek na sterydach – BMW serii 5 z indeksem M550d w nadwoziu kombi.
Samochód w maksymalnej wersji z silnikiem diesla, a dokładnie M550d z silnikiem 3.0 diesla i trzema turbosprężarkami.
Cena samochodów 520d i 550d może różnić się aż do 3 razy: 550d – 25-38000$, 520d – 10-15000$.
Ta modyfikacja jest bardzo rzadko spotykana na rynku i na drogach, zazwyczaj sprowadzana z Europy. Wersje 50d zawsze wyróżniają się szarym kolorem lusterek, czego nie ma w 20-30-40d.

Wygląd zewnętrzny:
Wygląd jest bardzo piękny, w kolorze niebieskim, ponieważ jest to wersja po faceliftingu z reflektorami Adaptive LED i 20-calowymi felgami.
Części techniczne:
Zainstalowany jest silnik diesla 3.0 N57 z trzema turbosprężarkami, moc silnika to około 380 KM i 750Nm momentu obrotowego. Przyspieszenie 0-100 km/h w mniej niż 5 sekund, co jest całkiem niezłym wynikiem jak na seryjny silnik diesla.

Serwis:
50d jest znacznie droższy niż 30d i 40d, części zamienne są inne, a prace bardziej niewygodne i drogie. Niezawodność: silnik jest dość technologiczny i wybredny co do jakości obsługi. Przy przebiegu 260 000 km wymieniono łańcuchy rozrządu, turbosprężarki nie zostały jeszcze potwierdzone do naprawy, a system emisji spalin jest w pełni sprawny.
Wyposażenie:
Samochód wyposażony jest w aktywny tempomat, Adaptive LED, widok 360°, kamery 360, bezkluczykowy dostęp, M-kierownicę, LED panel sterowania, czarny sufit z panoramicznym dachem, system audio Harman/Kardon oraz wygodne fotele z wentylacją.
Wrażenia z jazdy:
Samochód jest dość sztywny z powodu 20-calowych felg i opon o niskim profilu. Dynamika samochodu jest bardzo dobra, porównując do 40d, moment obrotowy od dołu jest znacznie większy. Zużycie paliwa w mieście przekroczy 10 litrów, na autostradzie wynosi 7-8 litrów. Wnętrze jest ciche i komfortowe.

Comments