OP-OP! Artykuł o naszym projekcie BMW F11 525d. Jak pamiętacie, w poprzednim artykule zajmowaliśmy się montażem silnika...
Dziś planujemy zmierzyć dynamikę 0-100 km/h, 100-200 km/h oraz sprawdzić moc na hamowni z różnymi mapami chip-tuningu.
PRZEBIEG: 300 000 km+
MASA SAMOCHODU: 1900 kg
Po pierwszej jeździe przeprowadziliśmy diagnostykę komputerową, należało zarejestrować wtryskiwacze, co udało nam się zrobić, a następnie Sławomir wrócił do domu.
W drodze do domu bardzo spodobał mi się samochód. Po przejechaniu 50 kilometrów zdjęliśmy filtr oleju i praktycznie nie znaleźliśmy w nim metalowych wiórów.
Po upewnieniu się, że silnik jest w porządku, postanowiliśmy przystąpić do pomiaru mocy.
Pierwszy pomiar był na mapie, z którą samochód przyjechał z Odessy:
0-100 km/h – 6,3 s
Drugi pomiar był na standardowej mapie:
0-100 km/h – 7,72 s
Trzeci pomiar przeprowadzono naszym działem chip-tuningu, STAGE 1:
0-100 km/h – 5,98 s
W czasie eksploatacji samochód miło mnie zaskoczył zużyciem 8 litrów na 100 kilometrów.
Czwarty pomiar przeprowadzono na Stage 1, ale z chipem automatycznej skrzyni biegów xHP:
0-100 km/h – 5,85 s
100-200 km/h – 23,69 s
Następnie postanowiliśmy zmierzyć moc na hamowni przy użyciu standardowej mapy, bezpiecznej mapy oraz naszej agresywnej mapy.
Nasza agresywna mapa Stage 1: 265 KM Bezpieczna mapa Stage 1: 250 KM
Wyniki: na samochodzie wykonano około 50 pomiarów, ciągła praca silnika "gaz do dechy", samochód dojechał z Kijowa do Lwowa bez problemów. W naszym serwisie we Lwowie sprawdzono filtr oleju pod kątem obecności metalowych wiórów, które w ogóle nie zostały znalezione.

Commentaires