OP OP! Istnieje mit, że BMW należy sprzedać po przejechaniu 150 000 kilometrów, ponieważ samochód staje się mniej niezawodny i powoduje wiele problemów. Na przykładzie auta z przebiegiem ponad 200 000 kilometrów opowiemy, czy to prawda...
Nasz egzemplarz BMW X3 F25 z silnikiem 2.0 diesel N47 został kupiony z przebiegiem 175 000 kilometrów. W ciągu 2 lat samochód przejechał 50 000 kilometrów, a wykonano następujące prace:
– 180 000 kilometrów: przegląd techniczny, wymiana oleju, filtra paliwa, filtra powietrza oraz oleju w silniku. Koszt wyniósł 230$
– 181 000 kilometrów: przyciemnienie szyb. Koszt 225$
– 191 000 kilometrów: wymiana oleju w silniku z wszystkimi filtrami, wymiana oleju w dyferencjałach, skrzyni rozdzielczej i automatycznej skrzyni biegów. Koszt 545$.
– 200 000 kilometrów: wymiana oleju i filtrów. Koszt 170$.
– 202 000 kilometrów: wymiana poduszek silnika, półosi, zdjęcie i montaż wału napędowego oraz półosi, a także zbieżność w celu eliminacji wibracji. Koszt 500$.
– 210 000 kilometrów: przegląd techniczny, oleje i filtry, a także wymiana tarcz i klocków hamulcowych dookoła. Koszt 540$.
– 212 000 kilometrów: wymiana przednich wahaczy poprzecznych i tylnych pływających tulei. Koszt 170$.
– 218 000 kilometrów: przegląd techniczny + wymiana żarówek w reflektorach na LED. Koszt 300$.
– 225 000 kilometrów: diagnostyka i dopełnienie płynu chłodniczego. Koszt 10$.
– 228 000 kilometrów: planowy przegląd techniczny, wymiana oleju w silniku, filtra powietrza i oleju, a także doładowanie klimatyzacji. Koszt 150$.
Łączny koszt obsługi pojazdu przez 2 lata użytkowania: 2850$, czyli 1425$ rocznie.
Koszt na kilometr przejechany samochodem – 0,05$.
Zużycie paliwa: średnie zużycie 8,5 litra diesla na 100 kilometrów.

Comments