OP OP! Już od ponad pół roku jeżdżę swoim BMW F22 M240 Stage 3 i wykonałem już wiele różnych pomiarów, ćwierć mili, 0-100, 100-200.
Судячи із зарубіжних проєктів такої ж потужності і такого ж конфігуру, вони їдуть швидше, ніж мій, заявлена потужність продавцем мого авто 680 сил на Е40 і 580 сил на 100 бензині.
Весь час мені клієнти і власники подібних машин говорили що тут щось не так, але поки в Україні не було таких проєктів я навіть не думав про це.
Po pewnym czasie w Ukrainie pojawiło się BMW F30 340 na Stage 3 o mocy 650 koni mechanicznych, które stabilnie osiąga czas 5.8 sekundy.
Aby naprawdę przekonać się, ile tu mocy, postanowiłem wjechać na hamownię, aby poznać rzeczywistą moc.
Pomiar mocy na 100 oktanach - 515 koni mechanicznych.
Oprogramowanie E40 pokazało wynik - 628 koni (najlepszy wynik).
Po pomiarach wynik mnie nie ucieszył i nie spełnił moich oczekiwań. Zacząłem zgłębiać temat i zrozumiałem, że problem może leżeć albo w oprogramowaniu silnika, albo w limiterach skrzyni biegów. Chip do automatycznej skrzyni biegów pochodzi od firmy xHP, ale nie instalowałem go sam, a sprzedawca auta, więc istniały podejrzenia, że chip w skrzyni biegów był źle skonfigurowany.
Podsumowanie: gdy obok pojawiają się podobne projekty Stage 3, które jeżdżą szybciej, a moc jest rzekomo podobna, od razu pojawia się myśl o sprawdzeniu mocy. Sprawdziliśmy, uzyskaliśmy wyniki i zwróciliśmy się do samych dealerów KUSTOM zajmujących się oprogramowaniem dla tego auta.
Podczas pomiarów zmartwił mnie wynik mocy na 100 oktanach oraz duże szarpnięcia na 3. i 4. biegu.

Comments