OP OP! Jak pamiętacie z poprzedniego artykułu o BMW F22 M240i Stage 3, otrzymaliśmy słabe wyniki mocy (625 koni na paliwie E40, bez wody metanolowej).
Kiedy kręcono przegląd naszego auta, otrzymaliśmy mały wynik 0-100 km/h, więc pomyślałem, dlaczego by nie zainstalować chip do automatycznej skrzyni biegów xHP i samodzielnie go nie skonfigurować.
Po zainstalowaniu chipa do automatycznej skrzyni biegów, ustawiłem wszystkie parametry na maksimum, a auto zaczęło od razu poślizgiwać, osiągając czas 0-100 km/h w 3.2-3.3 sekundy. Następnie od razu pojechałem i kupiłem nowe opony Michelin PS4, a auto natychmiast osiągnęło czas 0-100 km/h w 3.1 sekundy.
Na starej wersji oprogramowania skrzyni biegów i starych oponach czas ćwierć mili wynosił 11.5, teraz jest to 10.6 - 10.7 sekundy.
Do Pucharu Kijowa pozostał tydzień, więc zrozumiałem, że muszę przygotować się do tych zawodów :)
Pojechałem do naszych przyjaciół z DARKHORSE, to stacja w Kijowie zajmująca się ustawianiem wodometanolu, który już miałem zainstalowany. Podczas ustawień okazało się, że wodometanol był źle skonfigurowany i nigdy nie działał...
Po bardzo dobrych ustawieniach wodometanolu uzyskaliśmy wynik 683 koni mechanicznych.
Po przeprowadzeniu kilku testów na Boryspolskiej, miałem już pojęcie, jak startować i jak zachowuje się auto. Tego samego dnia otrzymałem wiadomość, że Puchar Kijowa w drag racingu został przesunięty o tydzień, więc postanowiłem pojechać do Odessy na Mistrzostwa Ukrainy w drag racingu.
Po przyjeździe do Odessy, pierwszego dnia mieliśmy pomiary i kwalifikacje.
Udało się zrealizować tylko jeden testowy przejazd, ale był on maksymalnie udany! Wyścig był przeciwko McLarenowi o mocy 900 koni. 402 metry w teście przejechałem w czasie 10.3 sekundy.
Równolegle z Pucharem Mistrzostw Ukrainy odbywał się Puchar Fast Cup Car, gdzie były różne klasy, zarówno manualne, do 4 litrów, powyżej 4 litrów, SUV, z wielu klas dostaliśmy się do Unlimited, gdzie mieliśmy 3 kwalifikacyjne przejazdy, z najlepszym wynikiem 10.390 sekundy na 402 metry. Wydawało się, że wszystko było w porządku, ale okazało się, że taki czas był niewystarczający, aby się zakwalifikować, ponieważ wielu rywali przejeżdżało w czasie poniżej 10 sekund. W efekcie dostaliśmy się do Pucharu Fast Cars i zostaliśmy na drugi dzień w Odessie.
W naszej drabince pod koniec dnia ścigaliśmy się z najszybszym rywalem z Pucharu, Porsche.
Podczas wyścigu z Porsche postanowiłem jechać z DSC OFF i wystartować z drugiego biegu. Jednak wyścig okazał się nieudany, a nasz czas wyniósł 10.5 sekundy.
Wnioski: bardzo łatwo udało się osiągnąć moc 680 koni, bez problemu uzyskaliśmy mniej niż 3 sekundy na 0-100 km/h, a przyspieszenie 100-200 km/h wyniosło 5,67 sekundy. Nasze auto może stabilnie i precyzyjnie pokazywać swoje czasy, ale ten czas nie wystarcza na tak wysoki poziom zawodów.

Comments