top of page

BMW F10 po niskiej cenie. BMW F10 520d czy 530d? Stan auta z Europy!

OP OP! Wiele osób pisze, że interesuje ich BMW serii 5 w nadwoziu F10, aby poznać szczegóły, tuning, wyposażenie dodatkowe, naprawy itp. Dlatego postanowiliśmy rozpocząć nowy projekt i kupić BMW F10 z silnikiem diesla z dolnego segmentu rynku.


Opowiemy Wam o 3 opcjach, które rozważaliśmy przed zakupem, z silnikami diesla N47, oraz jednym samochodzie z silnikiem N57.


 

Pierwsza opcja, którą oglądaliśmy, to czarne F10 z przebiegiem 344 000 kilometrów.


Wyposażenie było dość ubogie, z dodatków były tylko sportowe fotele.



Samochód prawie cały w oryginalnym lakierze. Diagnostyka komputerowa wykazała, że wartości korekcji silnika i skrzyni biegów przy przebiegu 344 000 kilometrów były idealne. Kiedy zaczęliśmy oglądać silnik, okazało się, że jest cały w oleju z powodu problemów z turbosprężarką, KVGK i ekologią auta. Po diagnostyce zawieszenia stwierdzono standardowy zestaw usterek, w tym poduszki tylniego mostu, elastyczne sprzęgło, poduszki dźwigienek oraz konieczność wymiany tarcz i klocków hamulcowych na wszystkich kołach.


Podsumowanie dotyczące auta: nie znaleźliśmy nic krytycznego, co mogłoby wykluczyć zakup. Główne elementy pojazdu są w niezłym stanie, takie jak nadwozie, silnik i skrzynia biegów. W kwestii technicznych poprawek, aby doprowadzić auto do idealnego stanu, trzeba będzie zainwestować znaczną kwotę pieniędzy. Wyposażenie auta jest słabe, ale dla nas jest to interesujące.


 

Druga opcja, którą oglądaliśmy, to szare F10 525d z 3-litrowym silnikiem diesla i przebiegiem 290 000 kilometrów.

Auto było jeszcze w uboższej wersji wyposażeniowej, z opcjami takimi jak szeroki monitor i beżowe skórzane wnętrze.

Auto zostało sprowadzone z Europy z zerowym cłem, w Ukrainie nie wykonano żadnych prac.


Po przyjeździe do serwisu odkryto malowane drzwi kierowcy oraz pokrywę bagażnika. Diagnostyka komputerowa ujawniła problemy z filtrem cząsteczek stałych i klapami przepustnicy. W parametrach zauważyliśmy problemy z korekcjami silnika jednego cylindra. Skrzynia biegów również budziła wątpliwości, być może po wymianie oleju parametry mogłyby się poprawić.



Momentów technicznych: elastyczne sprzęgło, poduszki mostu i dźwigienek, osłony, odbojniki amortyzatorów, tarcze i klocki hamulcowe oraz wyciek turbosprężarki. Zdjęliśmy filtr oleju, aby sprawdzić obecność wiórów metalu, znaleźliśmy bardzo małe kawałki metalu, co nie jest krytyczne. Najbardziej niepokojące było odkrycie hałasu między skrzynią biegów a silnikiem, co może sugerować problemy z łańcuchami rozrządu lub z samą skrzynią/ silnikiem.


Podsumowanie dotyczące auta z 3-litrowym silnikiem: opcja jest interesująca z uwagi na silnik i słabe wyposażenie, ale są pewne kwestie dotyczące kosztów naprawy, które trudno przewidzieć, dlatego odkładamy ten wariant.


 

Trzecią opcją było F11 520d z 2011 roku z przebiegiem 240 000 kilometrów.

Samochód cały w oryginalnym lakierze z kilkoma drobnymi, niekrytycznymi zarysowaniami. Po diagnostyce komputerowej, podobnie jak w poprzednich opcjach, wykryto problemy z filtrem cząsteczek stałych i EGR. Jeden cylinder silnika ma duże odchylenia w korekcjach.


Problemy techniczne: tarcze hamulcowe i klocki hamulcowe, i to wszystko! Auto jest w dobrym stanie, droższe od dwóch poprzednich, ale warta dopłaty.


Na razie rozważamy te opcje i szukamy dalej!




3 wyświetlenia0 komentarzy

Comments


bmw-sto-kyiv-garage-racer-logo.png

HARMONOGRAM PRACY

 

Poniedziałek-Piątek  8:00-18:00
Sobota — 8:00-14:00

PORTALE SPOŁECZNOŚCIOWE:

  • Telegram
  • Whatsapp
  • Instagram
  • YouTube
  • TikTok

BMW SERVICE  GARAGE RACER

ADRES

 

miasto Warszawa, Brzeziny 8D

miasto Wrocław, ulica ***

miasto Kraków, ulica ***

miasto Łódź, ulica ***

miasto Poznań, ulica ***

KONTAKT W CELU KOMUNIKACJI
 

​+48 799 359 916
+48 *** *** ***
+48 *** *** ***
+48 *** *** ***
+48 *** *** ***

bottom of page