OP OP! Dzisiaj artykuł będzie trudny i historyczny, dotyczący zakupu mojego nowego osobistego auta oraz nowego projektu! Na początku wiosny i sezonu wszyscy kupowali sobie nowe samochody — zarówno nasi klienci, jak i nasz dział doboru samochodów znajdował auta dla naszych klientów.
Często przeglądałem AUTO.RIA, aby zobaczyć, co mogę wziąć zamiast mojej F22 M240xi.
Moje M240xi uważam za świetne, szybkie i wszechstronne auto. Lepiej od niej mogłaby być tylko BMW M2 G87 z napędem na wszystkie koła, ale niestety, obecnie są dostępne tylko w wersji z napędem na tylną oś.
Interesowała mnie również M3/M4 w nadwoziu G, z napędem na wszystkie koła.
Z F-serii M3 lub M4 nie pasują, ponieważ są one z napędem na tylną oś i pod względem mocy na Stage 2 są podobne do mojej F22. Dlatego dobre alternatywy to jedynie G80/G82 oraz M5 F90 z napędem na wszystkie koła.
Z naszym działem doboru samochodów z USA zaczęliśmy szukać interesujących opcji importu. Pierwszymi propozycjami były czerwona i biała M5 F90.
Przeglądając AUTO.RIA, często podobała mi się seria 8. Mieliśmy kilka opcji, jedną oglądaliśmy we Lwowie, ale ceny były w okolicach 80 tys. dolarów, co było dla mnie zbyt wysoką ceną za serię 8.
Później zdecydowałem się sprawdzić M4 G82. To był najlepszy wybór, ponieważ sedany G80 mi nie odpowiadają, a pełnoprzedni M4 to doskonałe kontynuacja mojej dwójki!
Po przeanalizowaniu kosztów zakupu samochodu w Ukrainie „pod klucz” i zauważeniu, że różnica w cenie była bardzo korzystna w porównaniu do cen rynkowych, postanowiliśmy zacząć szukać egzemplarzy i zabrać się do ich importu!
Pierwsza M4 G82: ciekawy egzemplarz w kolorze limonkowym z niewielkimi uszkodzeniami. Moja oferta wynosiła 42 tys. dolarów, a po naprawie miała kosztować około 80 tys. dolarów. Obserwując licytację, cena wzrosła powyżej 50 tys. dolarów, więc się uspokoiłem (sytuacja przypomniała mi zakup mojej F22).
Druga M4 G82: był uderzenie w przednią część auta, kolor nadwozia czarny, tak samo jak wnętrze. Samochód przekroczył nasz budżet.
M3 G80 w kolorze czarnym: została sprzedana za 46 tys. dolarów.
Trzecia M4 G82: biała z minimalnym uszkodzeniem. Na aukcji była opisana jako MKP, ale po dokładnym sprawdzeniu zdjęć i VIN okazało się, że ma automat.
Trzecia M4 G82: opisana jako MKP, co zwiększało nasze szanse na niższe zainteresowanie i mniejsze licytacje. Zauważono kałużę oleju pod autem, co może sugerować uszkodzony silnik (ze względu na radiator oleju). Jeśli silnik byłby w dobrym stanie, koszt naprawy wynosiłby około 80 tys. dolarów, a w przypadku zatartego silnika — 95 tys. dolarów. Na aukcji wygaliśmy samochód za 40 500 dolarów. Czas oczekiwania na auto wynosił około 2 miesięcy. Po przybyciu do naszego dostawcy zrobiono lepsze zdjęcia.
O 6 rano 20 września pojechałem odebrać auto. Samochód z lawety został przeładowany na holownik i przewieziony na teren serwisu. Z uszkodzeń widać było problemy z zawieszeniem i przednią częścią auta.
Kontynuacja będzie w kolejnych artykułach!
Plan na auto to osiągnąć 1000+ koni na silniku S58...

Commenti