Op, op! Dziś mamy artykuł o wydechu w BMW M4 S58. Dopóki nie usłyszysz dźwięku wydechu S58 na Stage 2, nie zrozumiesz, w czym tkwi problem.
Kiedy jeździłem na Stage 2 ze środkowymi katalizatorami, wszystko było w porządku, ale gdy tylko usunęliśmy je, aby dostosować Stage 3, coś poszło nie tak.
W niedzielę odwiedziłem warsztat BMW w Kijowie na Berestejskiej i postanowiliśmy naprawić problem.
Postanowiliśmy spróbować najprostszego rozwiązania – wypełniliśmy układ wydechowy tytanową włókniną, wszystkie puste przestrzenie zostały nią wypełnione i przystąpiliśmy do testowania.
Dodatkowo, nie podobała mi się głośność wydechu, która mogła przeszkadzać innym. Jednak po wypełnieniu pustych miejsc problem powinien się rozwiązać.
Pierwszy rozruch od razu pokazał rezultat, a podczas jazdy efekt po zastosowaniu tytanowej włókniny był zauważalny. Nie było dzwonienia z wydechu, co mnie bardzo ucieszyło.
Dlaczego ten dźwięk się pojawia: są 3 kolektory na 3 pierwsze cylindry i 3 tylne, a na nich po jednej turbinie. Cylindry pracują kolejno i w rezultacie wydech prawie się nie krzyżuje ani nie tłumi nawzajem. Najpierw pracują cylindry w kolejności 1>5>3>6>2>4.
Rozwiązaniem tego problemu, moim zdaniem, jest X-pipe – ta rura naprowadza spaliny na siebie czołowo, jeśli zostanie wykonana w ten sposób:
Więc, główny strumień przejdzie obok, ale kiedy mamy X-pipe tego typu:
on zderza je i kompensuje, podobnie jak kolektor wydechowy w B58.

Comments