top of page

Co jest nie tak z wydechem w S58? Próba poprawy dźwięku wydechu w M4 G82 Stage 2+

Op, op! Dziś mamy artykuł o wydechu w BMW M4 S58. Dopóki nie usłyszysz dźwięku wydechu S58 na Stage 2, nie zrozumiesz, w czym tkwi problem.


Kiedy jeździłem na Stage 2 ze środkowymi katalizatorami, wszystko było w porządku, ale gdy tylko usunęliśmy je, aby dostosować Stage 3, coś poszło nie tak.


W niedzielę odwiedziłem warsztat BMW w Kijowie na Berestejskiej i postanowiliśmy naprawić problem.

Postanowiliśmy spróbować najprostszego rozwiązania – wypełniliśmy układ wydechowy tytanową włókniną, wszystkie puste przestrzenie zostały nią wypełnione i przystąpiliśmy do testowania.


Dodatkowo, nie podobała mi się głośność wydechu, która mogła przeszkadzać innym. Jednak po wypełnieniu pustych miejsc problem powinien się rozwiązać.

Pierwszy rozruch od razu pokazał rezultat, a podczas jazdy efekt po zastosowaniu tytanowej włókniny był zauważalny. Nie było dzwonienia z wydechu, co mnie bardzo ucieszyło.


Dlaczego ten dźwięk się pojawia: są 3 kolektory na 3 pierwsze cylindry i 3 tylne, a na nich po jednej turbinie. Cylindry pracują kolejno i w rezultacie wydech prawie się nie krzyżuje ani nie tłumi nawzajem. Najpierw pracują cylindry w kolejności 1>5>3>6>2>4.


Rozwiązaniem tego problemu, moim zdaniem, jest X-pipe – ta rura naprowadza spaliny na siebie czołowo, jeśli zostanie wykonana w ten sposób:

Więc, główny strumień przejdzie obok, ale kiedy mamy X-pipe tego typu:

on zderza je i kompensuje, podobnie jak kolektor wydechowy w B58.




13 wyświetleń0 komentarzy

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie

Comments


bmw-sto-kyiv-garage-racer-logo.png

HARMONOGRAM PRACY

 

Poniedziałek-Piątek  8:00-18:00
Sobota — 8:00-14:00

PORTALE SPOŁECZNOŚCIOWE:

  • Telegram
  • Whatsapp
  • Instagram
  • YouTube
  • TikTok

BMW SERVICE  GARAGE RACER

ADRES

 

miasto Warszawa, Brzeziny 8D

miasto Wrocław, ulica ***

miasto Kraków, ulica ***

miasto Łódź, ulica ***

miasto Poznań, ulica ***

KONTAKT W CELU KOMUNIKACJI
 

​+48 799 359 916
+48 *** *** ***
+48 *** *** ***
+48 *** *** ***
+48 *** *** ***

bottom of page