top of page

Analiza 2-litrowego silnika benzynowego BMW N20 TwinTurbo na przykładzie BMW F30 328i

Silnik N20 jest najczęściej stosowany w modelach BMW F30 (320i i 328i), BMW F10 (520i i 528i), BMW X1, BMW F20/F21 oraz BMW F22.

4o mini



Najczęściej spotykane modele to F30 i F10. Silnik N20 występuje w dwóch wersjach: 20i i 28i. Moc wersji 320i wynosi 184 KM, natomiast 328i – 245 KM. Różnice między nimi wynikają z użycia różnych tłoków, co wpływa na wydajność silnika, ciśnienie doładowania oraz moc.

Do głównych problemów należy zatarcie wału korbowego. Podobnie jak w przypadku silnika N55, mogą wystąpić wycieki uszczelek wymiennika ciepła przy przebiegu około 100 000 km.


Charakterystyczną cechą tego silnika jest konieczność wymiany łańcucha rozrządu co 100 000 km. Często klienci przyjeżdżają z przebiegiem 110 000 km, kiedy wszystkie plastikowe elementy są już w misce olejowej. W takim przypadku plastik może zatykać smok olejowy, co prowadzi do zmniejszenia ciśnienia oleju i może powodować poważne uszkodzenia silnika. Podczas wymiany łańcucha rozrządu rozwiązujemy również dwa inne problemy: wymianę uszczelki pokrywy zaworów oraz uszczelki miski olejowej. Często pokrywa zaworów pęka, co prowadzi do wycieków oleju.


Zazwyczaj wymieniamy uszczelki wymiennika ciepła, łańcuch rozrządu, uszczelki pokrywy zaworów, uszczelkę miski olejowej oraz świece zapłonowe.

Jeśli chodzi o układ paliwowy, nasi klienci zazwyczaj nie napotykają problemów: wtryskiwacze, pompy wysokiego ciśnienia i inne pompy są niezawodne.


W układzie turbodoładowania występuje problem z zaworem wastegate, który może się zużywać i zaczynać hałasować. W takich przypadkach demontujemy turbinę w całości i wysyłamy ją do serwisu turbo. Możliwe są również nieszczelności powietrza przez pokrywę zaworów (CCV), którą można wymienić oddzielnie. Przepływomierz powietrza i regulator ciśnienia turbo zazwyczaj nie sprawiają problemów. Przewody powietrza do kolektora dolotowego i intercoolera również są niezawodne. System Valvetronic jest podobny do trzeciej generacji silnika N55 i rzadko ulega awariom.


Układ zapłonowy: zalecany przebieg wymiany świec zapłonowych to 60 000 km, natomiast cewki zapłonowe mogą wymagać wymiany po 100 000 km.


Układ chłodzenia: najczęściej psuje się termostat, natomiast pompa wody rzadko ulega awarii, zazwyczaj po 100 000 km. Przewody i zbiornik wyrównawczy są niezawodne, ale korek może się złamać i powinien być wymieniany co dwa lata. Układ chłodzenia cieczy obejmuje chłodnicę, chłodnicę klimatyzacji oraz intercooler. Zanieczyszczenia często blokują przestrzeń między chłodnicą a klimatyzatorem, co prowadzi do wzrostu temperatury płynu chłodzącego i silnika oraz szybszego zużycia gumowych połączeń i uszczelek. Dlatego zaleca się coroczne czyszczenie chłodnicy, najlepiej wiosną lub latem. Zanieczyszczony intercooler wpływa na chłodzenie powietrza dolotowego, co prowadzi do utraty mocy.


Osprzęt: alternator, sprężarka klimatyzacji i elektryczne wspomaganie kierownicy są niezawodne. Pasek alternatora i rolka napinacza powinny być wymieniane razem co 100 000 km.


Podsumowanie silnika: dwa główne wady:

  • Konieczność wymiany łańcucha rozrządu co 100 000 km.

  • Może wydawać się mało mocny w porównaniu z silnikiem N55.

Główne zalety: osprzęt i komponenty elektroniczne są niezawodne, co obniża koszty utrzymania.


Silnik N20 polecamy wszystkim, którzy nie potrzebują mocy powyżej 400 KM. Zachęcamy do zakupu samochodu z silnikiem N20!


 

Bardziej szczegółowe informacje znajdziesz w filmie na YouTube - https://youtu.be/ABZMony1kbI?si=aIqtzNTig3cgiCdC 




1014 wyświetleń0 komentarzy

Comments


bmw-sto-kyiv-garage-racer-logo.png

HARMONOGRAM PRACY

 

Poniedziałek-Piątek  8:00-18:00
Sobota — 8:00-14:00

PORTALE SPOŁECZNOŚCIOWE:

  • Telegram
  • Whatsapp
  • Instagram
  • YouTube
  • TikTok

BMW SERVICE  GARAGE RACER

ADRES

 

miasto Warszawa, Brzeziny 8D

miasto Wrocław, ulica ***

miasto Kraków, ulica ***

miasto Łódź, ulica ***

miasto Poznań, ulica ***

KONTAKT W CELU KOMUNIKACJI
 

​+48 799 359 916
+48 *** *** ***
+48 *** *** ***
+48 *** *** ***
+48 *** *** ***

bottom of page