top of page

BMW F10 520d: serwis i naprawy. BMW, która nigdy się nie psuje? Koszty przez 3 lata i 75 tys. km przebiegu!

BMW F10 520d: Eksploatacja i serwis w rzeczywistych warunkach


Większość BMW F10 na rynku to wersje benzynowe, ale wielu miłośników motoryzacji preferuje silniki diesla, uważając je za bardziej niezawodne i oszczędne. Na przykładzie BMW F10 520d, którą właściciel serwisuje u nas od ponad trzech lat, przyjrzymy się, czy rzeczywiście silnik diesla jest bardziej oszczędny w eksploatacji.


 

Cechy wyboru wersji benzynowej lub diesla

Kupujący często stają przed wyborem między silnikiem benzynowym a dieslem, biorąc pod uwagę zarówno moc, jak i oszczędność. W Europie wersje dieslowe BMW F10 są bardziej popularne, ponieważ zużycie paliwa jest niższe, a niezawodność wyższa. W Stanach Zjednoczonych dominują wersje benzynowe, ponieważ samochody dieslowe są mniej poszukiwane.


Amerykańskie wersje F10 na benzynę są tańsze niż te sprowadzone z Europy, ale modele benzynowe zużywają więcej paliwa. Mimo to, dla niektórych kupujących oszczędności przy zakupie rekompensują różnicę w kosztach paliwa.


 

Historia serwisowania konkretnego BMW F10 520d

To BMW F10 520d zostało sprowadzone z przebiegiem 81 000 km, a do 112 000 km było użytkowane przez pierwszego właściciela na Ukrainie. W tym okresie regularnie przeprowadzano przeglądy techniczne i drobne naprawy zawieszenia. Po osiągnięciu przebiegu 112 000 km samochód przeszedł do nowego właściciela, który przez ostatnie 72 000 km przeszedł następujący cykl serwisowy:


1. Przebieg 112 000 km — Pierwszy przegląd po zakupie: wymiana wszystkich filtrów i oleju w silniku — 230$.  

   Uwagi: Wersja diesla wymaga regularnej wymiany filtra paliwa, co sprawia, że przegląd jest nieco droższy niż w wersji benzynowej.


2. Przebieg 127 000 km — Po 15 000 km wymiana wszystkich filtrów, oleju w silniku oraz filtra paliwa — 230$.


3. Przebieg 130 000 km — Z powodu długotrwałego zapocenia się reflektora przestał działać blok TMS. Wymiana bloku kosztowała 190$.


4. Przebieg 142 000 km — Kompletny przegląd: wymiana tarcz i klocków hamulcowych na całym kole, a także amortyzatorów maski — 690$.


5-6. Przebieg 143 000 km — Diagnostyka zawieszenia i diagnostyka komputerowa — 30$.


7. Przebieg 154 000 km — Kompletny przegląd z diagnostyką zawieszenia, demontaż i montaż osłony silnika — 215$.


8. Następny przegląd — Wymiana oleju w skrzyni biegów, poduszek silnika, oleju w tylnym moście i uszczelniacza tylnego półosi — 675$.


9-10. Przegląd z diagnostyką — Dwa przeglądy z wymianą oleju w silniku i diagnostyką — 450$.


11. Uzupełnienie oleju — Zakup 2 litrów oryginalnego oleju do dolewki — 20$.


12. Kolejny przegląd — Wymiana oleju i elementu mocującego — 245$.


 

PODSUMOWANIE:

Przez trzy i pół roku eksploatacji i 72 000 km przebiegu to BMW F10 520d wykazało się niezawodnością i oszczędnością. Średnio właściciel przejeżdżał około 25 000 km rocznie, a przez cały ten czas nie wystąpiły poważne awarie, co potwierdza wysoki poziom niezawodności wersji diesla.




10 wyświetleń0 komentarzy

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie

コメント


bmw-sto-kyiv-garage-racer-logo.png

HARMONOGRAM PRACY

 

Poniedziałek-Piątek  8:00-18:00
Sobota — 8:00-14:00

PORTALE SPOŁECZNOŚCIOWE:

  • Telegram
  • Whatsapp
  • Instagram
  • YouTube
  • TikTok

BMW SERVICE  GARAGE RACER

ADRES

 

miasto Warszawa, Brzeziny 8D

miasto Wrocław, ulica ***

miasto Kraków, ulica ***

miasto Łódź, ulica ***

miasto Poznań, ulica ***

KONTAKT W CELU KOMUNIKACJI
 

​+48 799 359 916
+48 *** *** ***
+48 *** *** ***
+48 *** *** ***
+48 *** *** ***

bottom of page