OP OP! Artykuł o naszym projekcie BMW F10 535i.
Kiedy po raz kolejny jechałem z serwisu trasą, na gorąco nasłuchiwałem stuków. Później ten dźwięk słyszeliśmy na gorąco w serwisie, dlatego nie spieszyliśmy się z wykonaniem Stage. Z czasem samochód przejechał kilka tysięcy kilometrów, a dźwięk się nie nasilił.
Byłem w Kijowie i wstąpiłem na hamownię, aby zmierzyć moc w wersji Stock. Ku mojemu wielkiemu zaskoczeniu, moc wyniosła 246 koni mechanicznych.
Po pomiarach pojechaliśmy na naszą stację w Kijowie, aby ustalić, gdzie zniknęła moc.
Wymieniliśmy pompę z termostatem, świece zapłonowe, cewki i przewód chłodnicy. Po wykonanych pracach na Berestejskiej pojechaliśmy na hamownię. W drodze na hamownię zmierzyłem czas 0-100 km/h, a wynik poprawił się o prawie 0,8 sekundy. Było - 7,97 s, a teraz - 7,22 s.
Wynik po minimalnej naprawie jeszcze bardziej mnie zaskoczył – zmierzyliśmy moc 242 konie mechaniczne.
Następnego dnia po pomiarach znowu przyjechałem na Berestejską. Wymieniliśmy regulator ciśnienia, a samochód przyspieszył od 0 do 100 km/h w 6,3 s. Ponownie pojechałem na hamownię, gdzie samochód pokazał 297 koni mechanicznych. Tak oto w kilku krokach odzyskaliśmy prawie oryginalną moc.

Comments